چلسی2-1بنفیکا:شبی برای آبی ها/ال مینیو همچنان راه قهرمانی را می داند

 

برانیسلاو ایوانوویچ گل دیرهنگامی زد تا چلسی بنفیکا را شکست دهد و به دومین قهرمانی پیاپی خود در اروپا برسد.

بنفیکا که شکست دراماتیکی در دقایق پایانی مقابل پورتو در لیگ پرتغال متحمل شده بود و قهرمانی را عملا از دست داد این بار به چلسی مشابه آن بازی باخت.

بنفیکا با این حال بازی را بسیار خوب آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی چندین بار با ضربات نمانیا ماتیچ، اسکار کاردوسو، نیکولاس گایتان و رودریگو فرصت های خوبی به دست آورد، اما دفاع خوب چلسی و زمین پرآب و لیز ورزشگاه مانع گل‌زنی آنها شد.

مردان رافا بنیتس به‌تدریج بهتر شدند و یک بار شوت فرانک لمپارد را آرتور به زیبایی دفع کرد.

بنفیکا نیمه دوم را هم بسیار خوب شروع کرد و یک بار ضربه سر کاردوسو روی سانتر عالی گایتان توپ را به تور دروازه رساند، اما داور به‌درستی آفساید او را اعلام کرد.

اما چلسی برخلاف جریان آن دقایق بازی به گل رسید. پاس بلند پتر چک به خوان ماتا رسید و روی پاس او بود که فرناندو تورس به پیش تاخت. دو اشتباه بازیکنان بنفیکا باعث شد تورس تنها لوییزائو و آرتور را مقابل خود ببیند. لوییزائو تلاش بسیاری کرد که رویش خطا کند اما تورس از او گذشت و پس از گذشتن از آرتور با خونسردی و با ضربه‌ای عالی از زاویه‌ای بسته توپ را گل کرد.

ژرژ ژسوس بلافاصله لیما و اولا جان را به میدان فرستاد تا گل خورده را جبران کند. در یکی از حملات آنها بود که لیما تلاش کرد توپ را ارسال کند که توپ را سسار آسپیلیکوئتا با دست زد. داور اعلام پنالتی کرد و اسکار کاردوسو با ضربه بسیار محکمی که به اواسط دروازه زد هم گل تساوی را به ثمر رساند و هم خودش دچار کشیدگی عضله شد و پس از مداوا به میدان برگشت.

دقایقی بعد شوت عالی کاردوسو را چک به زیبایی دفع کرد و سپس شوت فرانک لمپارد هم به تیر افقی دروازه برخورد کرد. اما در نهایت در دقیقه 93 بود که ایوانوویچ روی یک کرنر به هوا پرید و با ضربه سری که زد توپ را دور از دستان آرتور به درون دروازه فرستاد.

تنها لحظاتی بعد بود که اشتباه ایوانوویچ فرصتی عالی در اختیار کاردوسو قرار داد اما گری کیهیل و چک با واکنشی قهرمانانه توپ را دور کردند و قهرمانی چلسی را تثبیت کردند.

به این ترتیب رافا بنیتس در حالی چلسی را ترک خواهد کرد که آنها را به عنوان بسیار خوبی در اروپا رساند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392 ا 12:36 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.